Zhodnocení roku 2015

Vydělávejte peníze psaním nebo prodejem článků.

  1. Zaregistrujte se na Copywriting.cz.
  2. Odpovídejte na poptávky.
  3. Pokud vás inzerent vybere, sepište článek.
  4. Po odsouhlasení článku dostanete zaplaceno.

Vydělávejte psaním článků »

Minulý rok 2014 jsem nebilancoval, takže poslední zhodnocení je až z roku 2013.

A od té doby jsem se posunul o docela velký kus dopředu.

Živím se čištěním koberců, čalounění a interiérů aut v domácnostech i firmách, jako doplněk provozuji několik webových stránek, kde mi plynou menší příjmy z inzerce ve formě bannerů, textových odkazů, PR článků.

Když si občas přečtu bilancování za uplynulý rok na ostatních blozích, které sleduji, tak se v drtivé většině případů jedná o lidi nebo firmy, kteří podnikají tzv. online, mají většinou e-shop, pracují v oblasti internetového marketingu apod. Hodnocení od živnostníků, kteří neposkytují služby na internetu, je zřejmě málo, protože jsem na takové ještě nenarazil 🙂

Vývoj tržeb a počet zakázek

Svoji činnost jsem zahájil v polovině roku 2012, takže už mohu srovnávat i s předchozími roky.

Rovnou vám ukážu graf s vývojem příjmů za období červen 2012 až konec roku 2015.

Vývoj tržeb 2012-2015

Vývoj tržeb 2012-2015

Z grafu jsou zřejmé, že:

  • Příjmy se neustále zvyšují, i když není nárůst oproti roku 2014 už tak strmý (asi o 25 %), jako v předešlém období (asi o 140 %), což je ale způsobeno tím, že v roce 2013 jsem byl prakticky pořád na začátku.
  • Zatímco příjmy ze služeb rostly, příjmy z reklamy stagnovaly.
  • Příjmy ze služeb tvoří drtivou většinu celkových příjmů, příjmy z reklamy jsou stále marginální.

Zajímavý je následující graf s vývojem počtu zakázek.

Vývoj počtu zakázek 2012-2015

Vývoj počtu zakázek 2012-2015

Zatímco mezi roky 2013 a 2014 jsem zaznamenal skokový nárůst zakázek, mezi roky 2014 a letošním rokem 2015 zůstal prakticky stejný.

A přesto mi tržby rostly, což přisuzuji vyššímu počtu zakázek od firem a institucí, kde je větší objem prací, a také jsem navýšil ceny u některých služeb, které se mi zdály vzhledem k pracnosti a časové náročností na jejich vykonání podhodnocené.

Co se mi povedlo a na čem chci zapracovat?

Co se povedlo:

  • I přes prakticky stejný počet zakázek jako v předešlém roce jsem navýšil příjmy.
  • Pořídil jsem si další rezervní technické vybavení, sice mě to stálo nemalé výdaje, ale mám nyní klid a jistotu, že v případě poruchy nemusím práce přerušovat a nehrozí tak výpadek příjmů nebo odliv zákazníků.
  • Prakticky už neinvestuji do reklamy.

Co plánuji pro příští rok:

  • Chtěl bych si konečně pořídit automobil (menší dodávku) pouze pro účely mého podnikání, protože jsem doposud vozil techniku v osobním soukromém voze. Plánuji i polep vozu reklamou, takže tím pádem by mělo dojít i ke zvýšení povědomí o mé činnosti v regionu.
  • Udržet nebo navýšit počet zakázek a objem příjmů.
  • Zvýšit příjmy z mých webových projektů, něco už jsem započal v roce 2015, kdy jsem na weby nahodil moderní responzivní šablony, nakupuji také články, aby byl obsah neustále aktualizován.

Možná spousta z vás, co nyní čtete tento článek, chce začít v roce 2015 také podnikat. Pokud bych vám měl předat nějakou svoji zkušenost se startem podnikání, byly by to asi tyto rady:

  • Začátky jsou opravdu těžké, někdy až deprimující, jak vidíte na grafech výše, příjmy v prvním roce a půl byly nízké, dařit se mi začalo až v roce třetím, proto do začátku se obrňte trpělivostí, dělejte práci poctivě, aby se vám zákazníci vraceli, protože to, jak dobře jste začali, se vám projeví až po letech.
  • První půl rok, možná rok jsem spíše podnikání dotoval, než bych z něj měl nějaký čistý příjem,  na rozjezd si proto připravte dostatečné finanční prostředky, od nuly se začít dá, ale s nulou na kontě opravdu ne.
  • Mějte připravené už od začátku webové stránky, které zákazníkům nabídnou to, co hledají, protože konkurence je vysoká, a  někdy rozhodují i maličkosti, většina zákazníků totiž při prvním kontaktu se mnou vidí moji webovou prezentaci.
  • Ze začátku zkuste i různé formy inzerce, než se vaše značka rozšíří do povědomí lidí ve vašem regionu, chvíli to potrvá.

Do nového roku 2016 vám všem přeji hodně štěstí a splněných snů a přání!

Vydělávejte peníze psaním nebo prodejem článků.

  1. Zaregistrujte se na Copywriting.cz.
  2. Odpovídejte na poptávky.
  3. Pokud vás inzerent vybere, sepište článek.
  4. Po odsouhlasení článku dostanete zaplaceno.

Vydělávejte psaním článků »



Mohlo by se vám líbit...

komentáře 3

  1. Janulka napsal:

    Krásně sepsaný report, vypadá to, že jsi se už celkem ustálil a vybudoval svou klientelu. Začátky jsou vždycky těžké a je to skutečně o trpělivosti. Jednou se to snad zlomí i u mě.

  2. Kamil Staš napsal:

    Zajímavé čtení. Mě se u Tebe líbí taková ta snaha mít zisky rozděleny na víc pilířů ať už čistění, tak něco z online podnikání. Držím palce do nového roku.

    • ZBLOg.CZ napsal:

      Děkuji Kamile, také ti přeji hodně úspěchů.
      S příjmy z webů jsem ze začátku ani nepočítal. Pronikal jsem do toho postupně.

      Nejdřív jsem si musel před těmi 3 a půl lety vytvořit webovou prezentaci pro moji hlavní činnost – čištění koberců, čalounění, interiérů aut. Vůbec první stránky jsem měl ještě přes Webnode, o WordPressu jsem v té doby myslím ani nevěděl.

      Po nějakém čase, když jsem tak pročítal různé články, diskusní fóra a blogy, jsem se rozhodl vytvořit i další weby, které měly být obsahově bohatší oproti mému “firemnímu” webu, a hlavně jsem je dělal s cílem přivést nějaké zákazníky a získat nějaké odkazy z článků.

      Postupně, jak se rozrůstaly, tak z nich vznikly poměrně slušně navštěvované magazíny, kde už jsem si pak dovolil nasadit i nějaké reklamní prvky, přišly první nabídky na publikace článků.

      Zatím jsou příjmy z webů malým zlomkem k příjmům z hlavní činnosti, ale zase jsou to 2 různá odvětví, při práci u zákazníků si vyčistím hlavu, a když mám náladu, tak něco přidám na weby, musím říct, že mě to docela i baví, když vidím, že si články najdou své čtenáře, někteří to ocení v komentářích, někdo mi napíše i mail s dotazem nebo poděkováním, je to někdy i motivující.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *