Vzorový zápis o inventarizaci zásob, majetku, pohledávek a závazků

Zápis o zjištěních skutečného stavu zásob, majetku, pohledávek a závazků

V minulém článku Jakým způsobem dělám inventarizaci v daňové evidenci? jsem popsal, jak postupuji na konci každého roku při inventarizaci zásob, majetku, pohledávek a závazků.

Zmínil jsem i nutnost pořízení zápisu o zjištění skutečného stavu zásob, hmotného majetku, pohledávek a závazků.

Jak vypadá takový zápis v mém případě si můžete prohlédnout níže.

Samozřejmě u každého může zápis vypadat trochu jinak, samozřejmě je potřeba doplnit i osobní údaje, které jsem vyznačil žlutým podbarvením.

Není to tedy žádný oficiální vzor, ale je to dokument, který jsem si sám vytvořil na základě toho, co jsem si zjistil o provedení inventarizace.

Co obsahuje zápis o inventarizaci?

Zápis je na jednu stranu A4, kde uvedu:

  • identifikační údaje,
  • k jakému datu je inventarizace provedena,
  • vypíšu fyzicky zjištěné hodnoty hmotného majetku, drobného majetku, zásob,
  • vypíšu spočítanou pokladní hotovost, zůstatek na bankovním účtě, hodnotu zjištěných pohledávek a závazků,
  • připojím podpis osoby, která provádí zjištění skutečného stavu majetku, pohledávek a závazků,
  • připojím podpis osoby odpovědné za provedení inventarizace (což jsem v obou případech já sám),
  • dále připojím způsob zjišťování skutečného stavu zásob a majetku, případně pokladní hotovosti,
  • vypíšu datum a čas zahájení a ukončení inventarizace.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru