Jak na práci z domova? Staňte se copywriterem!

Určitě znáte ten pocit. Sedíte doma, ať už z donucení nebo dobrovolně. Procházíte nabídky práce a znechuceně mačkáte křížek, kdykoliv se v inzerátu objeví nesmyslná finanční poradenství nebo vnucování produktů.

Když už najdete práci, která by se vám líbila, zaměstnavatel si klade nesplnitelné požadavky nebo je nepřiměřeně časově náročná. Pro spoustu lidí je práce z domova synonymem pro plnění obálek, ale tak to není. Odhodlejte se myslet jinak a vydělávejte psaním o věcech, které vás baví.

Copywriting, to není jenom psaní článků na zadanou poptávku, jak si mnozí lidé myslí. Ano, můžete na poptávku aktivně reagovat a psát články podle zadání a požadovaných klíčových slov, ale málokdo už ví, že lze prodávat také vlastní články.

A řekněte, kdo z vás nikdy nenapsal žádný článek. Každý má nějaké zkušenosti z oblasti, která by mohla zajímat ostatní. Vůbec nic nebrání tomu, aby se třeba právě z vás stal copywriter. Nejde přece ani tak o schopnost psaní, jako dobrého nápadu, o který se podělíte s ostatními.

Žádné výmluvy! Začněte už teď

Jestli chcete s copywritingem začít vydělávat, začněte už dnes.

Není to nic složitého. Zkuste napsat zajímavý článek, o kterém si myslíte, že by mohl čtenáře zajímat. Článek by neměl být krátký na dva odstavce, ale ani dlouhý přes čtyři stránky.

Zkuste třeba popsat svoji autentickou zkušenost s vaší oblíbenou značkou spodního prádla, anebo udělat recenzi vašeho oblíbeného fitcentra. Nikdy nevíte, komu se bude váš článek hodit. Nejlépe se však prodávají články, které jsou obecnějšího charakteru. Lze jej tudíž publikovat na libovolném webu.

Kam článek vložit?

Už hotový a připravený článek můžete publikovat na některém webu pro copywritery.

Z osobní zkušenosti doporučuji Copywriting.cz – je zde srozumitelné a přehledné interní prostředí, ve kterém si snadno nastavíte adresu, číslo účtu a publikujete článek. Pak už jen zbývá napsat cenu článku, za kterou jste ochotni jej prodat. Cenu určujte tak, nakolik si ceníte svého úsilí na sepsání článku, měli byste se však inspirovat i tím, jaké ceny mají již zkušení copywriteři. Jinak se totiž váš článek nemusí prodat.

Jak dostat za článek zaplaceno?

Abyste dostali za článek peníze, je nutné, aby si jej inzerent koupil. Myslete na to, že si inzerent koupí takový článek, který může již bez úprav vložit na svůj web. Dávejte si tedy pozor na přehledné členění odstavců, pravopisné chyby, diakritiku. Do článku by již nikdo další neměl zasahovat, proto je nutné odvést kvalitní práci.

Pravděpodobnost, že si někdo článek koupí, můžete podstatně zvýšit tím, že získáte kladné reference. S každou další kladnou referencí může být další prodej článků snazší.

Jak získat reference do začátku?

Můžete začít třeba tak, že články nabídnete k publikaci zadarmo. Získáte tak dostatek kladných referencí od spokojených majitelů webu, kteří článek publikují a rádi vám napíší pozitivní komentář k vašemu profilu.

Na stránkách Copywriting.cz funguje systém Guestblogging. Zde můžete vložit hotový článek a stanovit si podmínky užití. Například to, že bude pod vašim článkem čitelně uvedené vaše jméno anebo odkaz na osobní stránky – to už je na vás.

Aktivně reagujte na poptávku

Nemusíte články samozřejmě jen prodávat. Není nic lehčího, než reagovat na už zadanou poptávku po článku. Počítejte však s tím, že bude uchazečů na jednu poptávku více a inzerent si vás nemusí vybrat. Pokud vzájemná spolupráce klapne, máte na napsání článku obvykle pár hodin, nebo i dva dny. Záleží vždy na konkrétní poptávce. Zatímco jeden inzerent potřebuje články získat rychle, další si počká na kvalitní a precizně odvedenou práci.

Nezapomeňte se vždy podívat na výslednou cenu za poptávaný článek – v momentě, kdy na poptávku reagujete, už s ní souhlasíte.

A šmitec! Hodně štěstí

Není vůbec proč se copywritingu bát. Je to práce jako každá jiná, která je velmi pohodlná a vše, co k ní potřebujete, je pouze kreativní mysl a připojení k internetu. Nemusíte se vzdalovat z domova, řešit obtížnou situaci s dopravou a dokonce ani nařizovat budík.

Zapomeňte na předsudky a dejte se čile do psaní atraktivních článků, které zaujmou nejen čtenáře, ale obohatí také vaše obzory. Každý den se totiž dozvíte něco, co jste předchozí den netušili, a ještě za to dostanete zaplaceno. Všichni si neustále stěžujeme, že nás naše práce nebaví, pojďte to změnit hned teď a práce se stane příjemnou součástí vašeho života.

Mimochodem, všimli jste si, že ve slově šmitec jsem napsal -i-? Nejedná se totiž o odvozeninu od slov smyčec nebo smýkat, ale vyjadřuje citově zabarvený význam příslovce „dost”.

Sledujte můj blog i nadále

V některém z příštích článků zveřejním své zkušenosti z druhé strany, tedy z pozice inzerenta. Popíšu v něm i několik chyb, kterých se z mého pohledu někteří copywriteři dopouští.


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru