Nefunguje vám synchronizace Kalendáře Mozilla Thunderbird s Google Kalendářem?

Aktualizováno dne 23. 11. 2014

17. 11. 2014 přestaly starší verze pluginu Provider for Google Calendar podporovat synchronizaci s Google Kalendářem.

Je proto potřeba opět aktualizovat plugin Provider for Google Calendar na nejnovější dostupnou verzi. Proto postup, popsaný v původním článku pod tímto zeleným boxem už zřejmě nebude nadále fungovat.

Po aktualizaci pluginu je potřeba znovu nastavit v Mozilla Thunderbird naše kalendáře tak, aby došlo k jejich synchronizaci.

To provedeme tak, že v menu Soubor a Nový objekt a klikneme na Kalendář. Zaškrtneme V síti, dále zaškrtneme Kalendář Google (angl. Google Calendar). Poté nastavíme naši e-mailovou adresu (já už ji měl v dialogovém okně vypsanou a zaškrtnutou) k našemu účtu, ze kterého přistupujeme na Google Kalendář. V dalším kroku si pak vybereme kalendáře, které chceme v Mozilla Thunderbird zobrazit.

Před pár dny mě nemile překvapila jedna věc v poštovním klientu Mozilla Thunderbird. V integrovaném kalendáři (přidal jsem si jej pomocí doplňku Lightning) se mi nezobrazovaly události, které se mi jinak běžně synchronizují se službou Google Kalendář (synchronizace probíhá pomocí doplňku Provider for Google Calendar).

Trochu jsem pátral, kde by mohl být problém, a podle všeho je problém způsoben doplňkem Provider for Google Calendar, přesněji jeho novou verzí.

Náprava je jednoduchá.

Nejprve v Mozilla Thunderbird odinstalujte (odeberte) pomocí správce doplňků (v menu Nástroje klikněte na Správce doplňků) rozšíření Provider for Google Calendar (měl jsem verzi 1.0.1). Restartujte Mozilla Thunderbird, aby se změna projevila.

Poté si stáhněte starší verzi 0.32 doplňku Provider for Google Calendar.

V Mozilla Thunderbird opět z menu Nástroje klikněte na Správce doplňků. Nahoře, nalevo od vyhledávacího políčka klikněte na ikonku ozubeného kolečka a vyberte Instalovat doplněk ze souboru. Vyberte soubor starší verze doplňku Provider for Google Calendar, kterou jsme si z odkazu uvedeného výše stáhli. Opět je nutné restartovat Mozilla Thunderbird.

Po opětovném spuštění na vás možná vyskočí okna s hláškou, že se vyskytla chyba při zpracování kalendáře.

Je tedy nutné znovu nastavit kalendář tak, aby se správně synchronizoval s naším Google Kalendářem. To provedeme tak, že v menu Soubor a Nový objekt a klikneme na Kalendář. Zaškrtneme V síti, dále zaškrtneme Kalendář Google. Poté musíme vložit XML adresu našeho Kalendáře z účtu na Google Kalendáře.

Přihlásíme se tedy v prohlížeči na naši službu Google Kalendář. V pravém horním rohu klikneme na ikonu ozubeného kolečka, a vybereme Nastavení. Dále v horním menu klikneme na Kalendáře, a klikneme přímo v sloupečku s názvem KALENDÁŘ na požadovaný název našeho kalendáře (můžeme jich mít více např. pro firemní a soukromou potřebu). Ve spodní části v řádku Adresa kalendáře vidíme barevné ikonky. My klikneme pravým tlačítkem na oranžovou ikonku s popisem XML, a zkopírujeme do schránky adresu odkazu. Tuto zkopírovanou adresu odkazu pak vložíme v Mozilla Thunderbird do políčka Adresa, a v dalším kroku si nastavíme název Kalendáře a barvu.

Po tomto nastavení by už synchronizace kalendáře měla probíhat opět bez problémů.

Doporučuji zatím u tohoto pluginu i vypnout automatické aktualizace, dokud se problém s vyšší verzí neodstraní. Automatickou aktualizaci vypnete ve Správci doplňků, když u tohoto doplňku kliknete na Více a v řádku Automatické aktualizace zaškrtnete Zakázány.

Chcete více zakázek?
Zviditelněte svoji firmu na Seznam.cz a získejte více nových zákazníků!
Chci získat více zakázek »
Nefunguje vám synchronizace Kalendáře Mozilla Thunderbird s Google Kalendářem?
Ohodnoťte článek!


Jak bude reklama vypadat?
-
Chcete zde reklamu napořád jen za 150 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Mohlo by se vám líbit...

komentářů 6

  1. Děkuji moc za pomoc! Taky jsem byl bezradný a proč mi to z ničeho nic přestalo pracovat. Ještě jednou díky za tento příspěvek.

  2. Renda napsal:

    Moc díky. Myslel jsem, že mi praskne hlava:-) Odinstaloval jsem několikrát celou aplikaci, smazal všechny soubory nastavení, vč. toho v App datech, který se po odinstalaci neodmaže, takže nastavení zůstanou po nové instalaci stejná. Úkoly se synchornizovaly, ale kalendář ne. Zpočátku jednosměrně, nakonec ani jedním směrem. To je zajímavé jak se aplikace měnila v čase. I ve vytváření nového kalendáře bylo divné, že při zaškrtnutí varianty Google to nenabídne barvu a pojmenování kalendáře a dokonce je nutné krok opakovat. Skutečně je problém někde v nové verzi. Ještě jednou díky, už jsem myslel, že to nedám.-) Přeji hezké a úspěšné dny.

  3. Renda napsal:

    Pro doplnění: bohužel stará verze nepodporuje úkoly.

  4. Petr napsal:

    Tak po 17/11/2014 již verze doplňku 0.32 nefunguje – asi je problé po změnách u googlu. Verze 1.0.2 nelze nastavit pro jiná kalendář než *gmail – mám účet u klikni.cz (verze gmail s .cz doménou). Nevíte co s tím? Petr

  5. Tomáš Černý napsal:

    Dobry den, me se to tedy bohuzel rozchodit nepodarilo… Pise mi to ze kalendar je nedostupny a porad to chce znovu zadat heslo… Win8, Thunderbird 31.2.0 Lightning 3.3.1 – netusi nekdo co s tim?

    • ZBLOg.CZ napsal:

      Dobrý den,
      17. 11. došlo k nějaké změně v API Google, takže synchronizace pomocí starých verzí pluginu Provider for Google Calendar přestala fungovat. Je potřeba aktualizovat plugin opět na nejnovější verzi, a znovu nastavit kalendáře v Mozilla Thunderbird. Postup jsem popsal v horní části článku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

0 Shares
Share
Tweet
+1
Share