Autodoprava je pro mě práce i koníček | Příběhy živnostníků

Po ukončení obchodu s potravinami se pan Pavel rozhodl začít podnikat v oboru autodopravy. Co to vše obnášelo a jak se daří podnikateli dnes se dočtete v článku.

Jmenuji se Pavel a chtěl bych se s vámi podělit o příběh o svém podnikání.

Pocházím ze Středočeského kraje a je mi 35 let. Mojí prací a koníčkem zároveň je podnikání v oblasti autodopravy, ke které jsem se dostal asi před 5 lety. Před tím, než jsem začal podnikat, jsem podnikal v potravinářství. Vystudoval jsem obor potravinářství na odborném učilišti v Plzni.

Vždycky jsem byl podnikavý. To už v době, kdy jsem s rodiči coby malý kluk na dovolené v Bulharsku sbíral na pláži prázdné láhve a chodil je vracet za úplatu. Už tehdy jsem věděl, že mám rád peníze a jednou si jich budu chtít hodně obstarat. Než k tomu však došlo a netvrdím, že ani dnes se „koupu v penězích“, uběhla pěkná řádka let a nějaké klacky pod nohy mi taky spadly.

Prodej potravin se přestal vyplácet

Po vyučení jsem se chtěl co nejdříve osamostatnit a tak jsem si našel práci ve svém oboru. Tehdy byla v potravinářství spousta práce, dokud běžné obchody pomalu, ale jistě nezačaly nahrazovat super a hypermarkety.

Nějakou dobu jsem vedl svůj vlastní obchod s potravinami na menší vesnici. Časem jsem uvažoval, co bude dál a zda má smysl v takto pro mě neprosperujícím podnikání pokračovat.

Potřeboval jsem změnu, a tak jsem začal jezdit s kamiónem pro jednu pražskou firmu. Jakmile jsem se zapracoval, zjistil jsem, v čem zaměstnavatel má nedostatky. Pracovat pro někoho mě příliš neoslovilo, chtěl jsem být samostatný a vydělávat na sebe. Rozhodování mi trvalo několik měsíců.

Moje začátky v autodopravě vedly málem k rozvodu

Přemýšlel jsem, co bych jako řidič kamiónu potřeboval k tomu, abych se osamostatnil.

Pro začátek jsem potřeboval obstarat si kamión. Zastavil jsem svojí nemovitost a vzal si půjčku na ojetou Scanii, kterou jsem si dal dohromady tak, aby mě nikde nenechala ve štychu.

Ale kam jezdit?

Rozhodl jsem se, že vyzkouším cizinu. A tak jsem začal jezdit do Maďarska a Rumunska. Nabídky jsem nacházel na zahraničních webech. Časem jsem však zjistil, že jsou cesty na Východ poměrně nebezpečné a ne tak dobře placené, a tak jsem zabrousil na druhou stranu a hledal západní země, kam bych se mohl vydat.

Volba padla na Španělsko a Portugalsko. Byl jsem na cestách celý týden, vracel jsem se 1x za 14 dní na víkend a ani vám nemusím vyprávět, že jsem kvůli své vášni pro ježdění zažil s manželkou velké peripetie. Cestování do těchto dálek mi dalo hodně zkušeností, ale až výhrůžka rozvodu mi otevřela oči.

Bylo nevyhnutelné, abych změnil lokalitu a možná i práci.

Restart podnikání v autodopravě

Začal jsem znovu a tentokrát už ne jako naprostý amatér, ale člověk nabytý zkušenostmi.

Hledal jsem na místním trhu nabídky pro řidiče kamionů a našel jsem si pár kšeftů. Časem bylo nabídek víc, než bych zvládal, a tak jsem se rozhodl, že sám už na to nestačím. Byla by škoda, nechat si utéci kšefty.

Vzal jsem si další půjčku, koupil další kamión a sehnal si k sobě parťáka. A pak další a další, až jsem měl 4 kamióny.

Nutno dodat, že najít spolehlivého a inteligentního člověka v branži je celkem problém. Pár zaměstnanců mi zničilo kamión, jeden dokonce kradl naftu a další nejezdil vůbec. Když už se mi podařilo sehnat spolehlivý tým lidí, zjistil jsem, že opět nestíhám.

Být na cestách a obstarávat práci pro mě bylo už neúnosné, ale kamión jsem stát nenechal. Proto bylo rozhodnuto. Svojí první Scanii jsem obstaral nového řidiče.

A jak se mi daří dnes?

Dnes se můj tým sestává ze čtyř řidičů a pomocného opraváře kamiónů.

Já sám se věnuji obstarávání práce pro řidiče, opravě kamiónů a administrativě. Té je poslední dobou čím dál, tím více, a tak uvažuji, že bych papírování přenechal manželce.

Můj pracovní den začíná v 5 hodin ráno a končí ve 22 hodin večer. Je to velice náročné, ale má práce mne naprosto naplňuje a vědomí toho, že má firma neustále roste a budu moci zabezpečit sebe, ale i svojí rodinu, je pro mne velice cenné.

Do budoucna plánuji v růstu pokračovat. Rád bych si pořídil další kamióny, zaměstnal více lidí a vytvořil větší firmu, kterou bych pouze řídil. Uvidím, zda se mi to podaří, ale štěstí se musí jít naproti.

Kdybych měl zhodnotit, v čem jsou výhody a nevýhody podnikání, začal bych tím, že pro začínající podnikatele je nevýhodou málo zkušeností. Zkušenostmi se člověk neustále učí, proto je potřeba je neustále získávat. A to jak kladné, tak i záporné.

Nevýhodou pro mě je, že jsem málo s rodinou, mám málo času pro sebe a pro ostatní.

Výhody však pro mě převažují. Práce mě naplňuje, finančně jsem zajištěn a jsem samostatný. Nemusím se bát, že by mě v práci propustili, že by mi snížili plat, převedli na jiné místo atp.

Zkrátka člověk, který podniká je svým pánem.

Jaké zkušenosti ze začátků svého podnikání máte vy? Daří se vám, nebo to není až tak růžové? Pokud chcete, napište mi do komentáře. Nebo můžete napsat celý článek, který zde zveřejním, stačí mě kontaktovat a domluvíme se na podrobnostech.

CHCETE SI PŘIVYDĚLAT PENÍZE PSANÍM ČLÁNKŮ?
MÚJ PŘÍKLAD: Za článek z oboru stavebnictví jsem DOSTAL ZAPLACENO 910 KČ.

Chci se zaregistrovat a vydělat nějakou tu korunu »
Autodoprava je pro mě práce i koníček | Příběhy živnostníků
Ohodnoťte článek!

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

0 Shares
Share
Tweet
+1
Share