Jaké nástroje využívám pro analýzu webových stránek?

Pokud spravujete nějaké webové stránky, určitě vás budou zajímat údaje, jako je návštěvnost stránek, které články návštěvníky nejvíce zajímají, kolik lidí si stáhlo soubor apod. Pro získání takových dat používám několik základních nástrojů, které bych vám v dnešním článku stručně představil.

Google Analytics

Asi ten nejlepší a nepropracovanější nástroj pro analýzu webových stránek ZDARMA. Pomocí tohoto nástroje můžete získat:

  • Statistické údaje o návštěvnosti vašich stránek:
    • počty návštěvníků (nových i vracejících se),
    • určení z jaké lokality k vám návštěvníci přicházejí,
    • doba návštěvy na stránkách,
    • technologie, kterou návštěvník používá (prohlížeč, mobilní připojení…),
  • Informace o zdrojích návštěvnosti:
    • z vyhledávání pomocí vyhledávačů, přímá návštěvnost, návštěvnost z odkazujících stránek, návštěvnost z kampaní (PPC, RSS čtečky…),
    • zjistíte klíčová slova, pomocí kterých vás návštěvníci vyhledávají.
  • Analýzu návštěvnosti podle obsahu stránek:
    • získáte informace o tom, které podstránky nebo články vaši návštěvníci navštěvují nejčastěji a kolik na nich tráví času,
    • získáte informace o událostech, které návštěvníci na stránkách provádějí, konkrétně například počet stažení souboru, počet kliknutí na odchozí odkaz apod.
  • Informace o měření konverzí, což je vhodné hlavně pro e-shopy.

Funkcí má tento nástroj mnohem více, spoustu z nich ani nevyužívám, ale využití tohoto nástroje je vhodné nejen pro statistické přehledy, ale hlavně pro analýzu stránek a následné vyhodnocení, které povede k vylepšení a zlepšení použitelnosti vašich webových stránek.

Pro e-shopy je tento nástroj prakticky nezbytný, pro nás živnostníky je určitě užitečný také, protože můžeme zjistit, které stránky a články návštěvníci pomocí klíčových slov hledají, odkud nejčastěji přicházejí, zda jsou pro ně naše stránky zajímavé a mnoho dalších informací.

Google Webmaster Tools

Pomocí tohoto nástroje opět ZDARMA můžete opět analyzovat vaše stránky.

Najdete zde například tyto informace a nástroje:

  • upozornění na chyby, jako jsou neexistující stránky,
  • možnost blokovat určitý obsah stránek pro vyhledávače,
  • kolik URL adres vašeho webu je indexováno Googlem,
  • zda na stránkách není nějaký škodlivý software (Malware),
  • statistiky vyhledávacích dotazů a prokliků,
  • informace o klíčových slovech a pozicích, na kterých se vaše stránky zobrazují ve vyhledávání na tato klíčová slova,
  • statistika odkazujících stránek na vaše stránky,
  • informace o souboru Sitemap,
  • a mnoho dalších funkcí.

Majestic SEO

Tento nástroj slouží pro analýzu zpětných odkazů. Uvádím ho spíš jen pro zajímavost, kdy si pomocí něj můžete prohlížet nárůst počtu zpětných odkazů na vaše stránky a případně srovnávat tyto hodnoty s konkurencí.

Open Site Explorer

Další nástroj pro analýzu zpětných odkazů.

Collabim

Tento český nástroj využívám pro sledování pozic ve vyhledávači na klíčová slova (Google a Seznam), pro evidenci zpětných odkazů, které jsem si vyměnil s některými tématicky relevantními weby.

Nástroj je v omezené verzi pro jeden web zdarma.

Chcete více zakázek?
Zviditelněte svoji firmu na Seznam.cz a získejte více nových zákazníků!
Chci získat více zakázek »
Jaké nástroje využívám pro analýzu webových stránek?
Ohodnoťte článek!


Jak bude reklama vypadat?
-
Chcete zde reklamu napořád jen za 150 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Mohlo by se vám líbit...

1 odpověď

  1. Evidator.cz napsal:

    Možná se Vám bude hodit, tak přidávám tip na aplikaci, která slouží k online kontrole skutečného umístění zpětných odkazů. Můžete zdarma vyzkoušet http://www.evidator.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

0 Shares
Share
Tweet
+1
Share