ZBLOg.cz » Marketing » Facebook stránky už mi přináší první zákazníky

Facebook stránky už mi přináší první zákazníky

Když jsem začínal propagovat svoje služby (čištění koberců, čalounění, interiérů aut) přes internet, první, co jsem si vytvořil, byly webové stránky, kde jsem prezentoval své služby. Další formou propagace a zviditelnění se, která je v současnosti hodně „in“, je vytvoření facebook stránek.

S facebookem jsem se do té doby moc nesetkával, neměl jsem ani založený osobní profil, proto jsem k tomu přistupoval trochu s nedůvěrou a nevěděl jsem vůbec, co od toho očekávat, a zda to vůbec bude mít pro moje podnikání nějaký přínos.

Mojí hlavní snahou při vytvoření facebook profilu bylo spíše prezentovat ukázky mé práce, a občas také nějaké aktuální události jako jsou různé slevy, akce, nebo blížící se termíny Vánoc a Velikonoc, kdy je obvykle větší objem prací.

Jak získávat fanoušky?

Získat fanoušky přirozenou cestou, tedy ne nákupem mrtvých duší, které váš obsah nezajímá, je běh na dlouhou trať, a hlavně ze začátku budete rádi za každého člověka.

V tomto ohledu mám pořád výrazné rezervy, a rozhodně bych chtěl do budoucna počet fanoušků výrazněji navýšit.

Zatím využívám čtyři cesty, jak oslovit a získat nového fanouška:

  • mám umístěné odkazy na můj facebook profil přímo na webových stránkách, konkrétně hlavní odkaz umístěny ve slideru na úvodní stránce obsahuje možnost slevy pro fanoušky mé facebook stránky, další odkazy mám umístěné v hlavičce každé stránky, a také v kontaktech,
  • pokud se jedná o zákazníka, u kterého je předpoklad, že využívá facebook, občas se nenápadně zmíním, že mám na facebooku fotky z čištění,
  • nově jsem si nechal vytisknout oboustranné vizitky, kde na druhé straně mám zmíněnou možnost slevy pro fanoušky mé facebook stránky,
  • v pravém horním rohu tohoto blogu mám odkaz na mé facebook stránky, plus navíc mám v některých článcích, kde nabízím stažení některých užitečných dokumentů, umístěný také odkaz na mé facebook stránky.

Možná se do budoucna pustím i do další možnosti propagace, a sice formou reklamy přímo na facebooku, kdy je možné si předplatit reklamní kampaň, při které si mohu zacílit zobrazení mé reklamy na facebokových profilech úzce vytipovaného okruhu lidí (v mém případě asi půjde o skupinu žen v mém regionu).

Jakým způsobem se mi už takováto forma propagace vyplatila?

Mám konkrétní zkušenost zatím se dvěma cestami, jak z fanoušků na facebooku získat zákazníky.

Přečtěte si také:  Nechejte si vytisknout vizitky, investice se vám mnohonásobně vrátí!

1. cesta: zákazníci z řad mých fanoušků

Docela velká část mých fanoušků jsou zákazníci, kteří chtěli využít možnosti avizované slevy, a stali se tedy fanoušky ještě před provedením prací, nebo se fanoušky stali po provedení zakázky prostě proto, že byli s prací spokojení, a dali to najevo i touto formou, případně ještě kladným komentářem, který je na mém facebookovém profilu rovněž viditelný.

Pokud zveřejňujete pravidelně příspěvky, tak je určitá šance je opakovaně oslovit a zaujmout, takže se mohou stát vašimi pravidelnými zákazníky.

2. cesta: zákazníci z fanoušků mých fanoušků

Další možností je získání nových zákazníků z řad lidí, kteří jsou fanoušky vašich fanoušků.

Pokud váš fanoušek nasdílí nějaký obsah z vašeho profilu, je možné, že si jej všimne jeho fanoušek, a pokud má o takové služby zájem, může vás oslovit a vy máte dalšího zákazníka.

Další možností je situace, kdy nějaký člověk shání osvědčeného řemeslníka či firmu, a tak na svém profilu položí dotaz, zda někdo z jeho fanoušků (nebo členů některé zájmové facebook skupiny) někoho takového nezná. Pokud máte štěstí, máte mezi jeho fanoušky i „vašeho člověka“, a ten vás doporučí, tak opět získáváte zákazníka.

Jakým způsobem pracujete s facebookem při svém podnikání vy? Přináší vám to viditelné výsledky ve formě nových zakázek? Pochlubte se se svými zkušenostmi v komentářích!


Podobné příspěvky

2 Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *